Informacje rekrutacyjne dla kandydatów z zagranicy
- 24 kwietnia, 2022
Rekrutację kandydatów z zagranicy, którzy nie ukończyli szkoły podstawowej w Polsce, rozpoczynamy dopiero po zakończeniu rekrutacji podstawowej i uzupełniającej, czyli nie wcześniej niż 21 sierpnia 2023 r. Po spełnieniu wymogów formalnych, szkoła przyjmuje w miarę posiadanych miejsc. W celu rozpoczęcia procedury rekrutacyjnej należy telefonicznie upewnić się w sekretariacie szkoły, czy w wybranej klasie szkoła dysponuje wolnymi miejscami.
Kandydat składając wniosek do szkoły, po otrzymaniu potwierdzenia wpisania na listę rekrutacyjną, ma obowiązek w terminie do 5 dni roboczych, przesłać komplet skanów wszystkich wymaganych dokumentów. Oryginały dokumentów uczeń dostarcza do sekretariatu szkoły, niezwłocznie po ich otrzymaniu lub po przyjeździe do Polski.
Nauka rozpoczyna się 1.09.2023r w wybranym przez siebie zawodzie zgodnie z ofertą rekrutacyjną szkoły. Lekcje są prowadzone w języku polskim. Uczniowie uczą się: języka angielskiego oraz języka niemieckiego. Lekcje i zajęcia praktyczne realizowane są przez pięć dni w tygodniu od poniedziałku do piątku. Sobota i niedziela są dniami wolnymi od zajęć szkolnych. Kształcenie w szkole jest bezpłatne.
Uczniowie pokrywają obowiązkowo koszty związane z zakwaterowaniem, wyżywieniem, ubezpieczeniem zdrowotnym.
POBIERZ WNIOSEK
Wymagania dla kandydatów:
- Wiek poniżej 18 lat w roku rozpoczęcia nauki w Polsce.
- Znajomość j. polskiego na poziomie komunikatywnym.
- Dokumenty potwierdzające prawo do pobytu w Polsce (kopia paszportu ucznia, wiza)
- Wypełniony i podpisany wniosek o przyjęcie do szkoły.
- 3 zdjęcia do legitymacji szkolnej.
- Kopia paszportu rodzica/ów
- Świadectwo ukończenia szkoły za granicą, wraz z potwierdzonym notarialnie tłumaczeniem na język polski.
- Świadectwo zdrowia dziecka wraz z potwierdzonym notarialnie tłumaczeniem na język polski.
- Jeżeli rodzic nie przebywa z dzieckiem to zapewnia opiekuna prawnego dla swojego dziecka podczas nauki i pobytu w Polsce, co jest udokumentowane stosownym dokumentem, potwierdzonym notarialnie (opiekunem takim może być, osoba dorosła mieszkająca w Polsce, niedaleko miejsca zamieszkania kandydata).
- Rodzic zapewnienia zakwaterowanie swojemu dziecku i jest zobowiązany do przyniesienia do sekretariatu szkoły potwierdzenie zameldowania do 7 dni od złożenia dokumentów oraz niezwłocznie informować o zmianie adresu zameldowania.