Technik administracji
INFORMACJE O ZAWODZIE:
Technik administracji gromadzi oraz porządkuje informacje, odpowiada za wszelkie działania organizacyjne i koordynuje sprawne działanie biura. Nie jest mu obca interpretacja dokumentacji księgowej i finansowej.
Technik administracji może pracować w administracji rządowej, jednostkach samorządu terytorialnego, jednostkach organizacyjnych gmin, przedsiębiorstwach, organizacjach społecznych i zakładach usługowych.
ZADANIA I CZYNNOŚCI TECHNKA ADMINISTRACJI:
- Organizacja i gromadzenie dokumentacji przedsiębiorstwa.
- Wewnętrzna koordynacja działań poszczególnych jednostek organizacyjnych.
- Dbanie o przepływ informacji pomiędzy działami instytucji.
- Sporządzanie protokołów i sprawozdań z posiedzeń i zebrań (np. zarządu).
- Kontrola i porządkowanie akt prawnych oraz dokumentów.
- Redagowanie pism urzędowych, korespondencji, sprawozdań oraz notatek służbowych.
- Wykonywanie prac biurowych.
- Prowadzenie postępowania administracyjnego.
- Organizacja i koordynowanie spotkań.
- Interpretacja przepisów prawnych, przygotowaniem projektów umów, regulaminów, instrukcji, decyzji oraz wszelkich innych dokumentów prawnych.
PREDYSPOZYCJE
Technik administracji zwykle kojarzy się z rzetelnością i odpowiedzialnością. To bardzo ważne cechy osoby wykonującej ten zawód. Przydatna jest również komunikatywność i wysoka kultura osobista.
Na tym stanowisku potrzeba ludzi świetnie zorganizowanych – to szczególnie ważne w pracy z wszelkiego rodzaju dokumentacją, która musi być odpowiednio posegregowana i znajdować się zawsze na właściwym miejscu.
Technik administracji musi być za pan brat z nowoczesnymi technologiami, zasadami poprawnej polszczyzny, a w niektórych firmach również angielszczyzny lub innego języka obcego.