Projekt “zaFRAKTALuj się!”

We wrześniu 2016 r. na Wydziale Mechanicznym Technologicznym Politechniki Śląskiej rozpoczęła się realizacja projektu „zaFRAKTALuj się!” http://www.zafraktalujsie.polsl.pl/. Udział w projekcie polegał na zapoznaniu się z zagadnieniami geometrii fraktalnej, a następnie wzięciu udziału w konkursie na najciekawszy fraktal. W projekcie wzięli udział uczniowie Naszej Szkoły.

W ramach projektu uczniowie uczestniczyli w wykładzie dr Andrzeja Kotunina na temat geometrii fraktalnej. Tematem wykładu były liczby zespolone, uogólnione liczby zespolone-kwaterniony, przy pomocy których definiowane są fraktale, oraz konstrukcje wzorów rekurencyjnych, opisujących fraktale wielowymiarowe. Na wykładzie został omówiony najbardziej złożony fraktal-zbiór Mandelbrota, oraz związane z nim zbiory Julia i Fatou. Ambasadorowie projektu, Wiktoria Bernat i Jan Dubniak, reprezentujący Naszą Szkołę, uczestniczyli w warsztatach, na których mieli możliwość zapoznania się z oprogramowaniem ChaosPro, pozwalającym generować fraktale.

Zdobytą wiedzą i umiejętnościami podzielili się z kolegami, biorącymi udział w projekcie. Na podstawie poszerzonej wiedzy matematycznej oraz przy pomocy dedykowanego oprogramowania, każdy uczestnik miał za zadanie wygenerować konkursowy fraktal.

16 grudnia 2016 r. w Centrum Edukacyjno-Kongresowym Politechniki Śląskiej zostały wręczone nagrody w konkursie na najlepszy fraktal oraz została zorganizowana wystawa zwycięskich prac http://www.zafraktalujsie.polsl.pl/pages/wystawa.html W gronie nagrodzonych znaleźli się uczniowie ZSTiO: Wiktoria Bernat, Piotr Bieniek, Maciej Korczyk, Łukasz Maciejewski, Kamil Dróżdż. Pełna lista zwycięzców znajduje się na stronie http://www.zafraktalujsie.polsl.pl/pages/zwyciezcy.html

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

[button color=”white” size=”normal” alignment=”center” rel=”nofollow” openin=”newwindow” url=”https://www.facebook.com/pg/zstiogliwice/photos/?tab=album&album_id=716100001900071″]Zobacz relację zdjęciową na Facebooku[/button]

Powiązane wpisy